Klachtenprocedure
Ga met uw klacht naar de juiste persoon
Feedback
Bent u ontevreden? Bespreek het! Dan kunnen we er samen iets aan doen. Bespreekt u het vooral eerst met de persoon over wie uw klacht gaat.
U kunt voor advies en hulp hierbij ook terecht bij de directie van de school. We vertrouwen erop dat we samen tot een goede oplossing kunnen komen. Wordt uw klacht niet naar uw tevredenheid opgelost, dan kunt u uw klacht neerleggen bij het schoolbestuur, de vertrouwenspersoon of bij onze klachtencommissie.
Klachtenregeling
We hebben opgeschreven hoe we omgaan met klachten en wat we van elkaar kunnen verwachten. Onze Wijs, de stichting waarvan onze basisschool deel uitmaakt, heeft voor alle scholen van de stichting een klachtenregeling. U vindt deze onderaan deze pagina.
Vertrouwenspersoon
Onze Wijs heeft een onafhankelijke, externe vertrouwenspersoon die u kunt benaderen met vragen of situaties die u liever niet direct met de school bespreekt. Het kan hierbij gaan om onderwerpen als misdragingen of ongewenst gedrag van personen die betrokken zijn bij het onderwijs van uw kind. De vertrouwenspersoon kan u adviseren over mogelijke vervolgstappen of, indien nodig, een bemiddelende rol vervullen.
We vinden het echter belangrijk dat u bij zorgen of problemen eerst probeert in gesprek te gaan met de directeur of een medewerker van de school. In veel gevallen kan er op die manier al een oplossing worden gevonden. Mocht dat niet lukken of voelt u zich daar niet prettig bij, dan kunt u altijd terecht bij de onafhankelijke vertrouwenspersoon van Onze Wijs.
De heer Hans van Holland is externe vertrouwenspersoon voor de scholen van Onze Wijs. Als tweede externe vertrouwenspersoon is Charlotte van den Oudenalder beschikbaar voor onze stichting.
Contact
Heeft u vragen voor onze externe vertrouwenspersoon? U kunt hen beiden bereiken via telefoonnummer 010-4071599 of per e mail: EVP@cedgroep.nl